koekiemoon

life as i live it

solidariteit

with 2 comments

ik werk in de grootstad. nee niet leuven of aarschot, maar brussel. de plaats waar men in sommige delen van het land niet naar toe durft wegens te druk, te gevaarlijk en weet-ik-wat-nog-allemaal. ik moet zeggen dat ik het zelf niet zo’n geweldig mooie stad vindt, maar er zijn wel charmante plekken à volonté. en concertzalen met een goeie programmatie. en lekkere eetplekken. en heel veel jonge moeders met buggy’s die de metro nemen. en de roltrap werkt vaak niet. en ze wachten dan gewoon beneden of boven tot er een behulpzaam iemand passeert en de buggy naar boven of beneden sleurt.  en binnen de minuut is er altijd wel iemand die vraagt of ie kan helpen, of die vrouw nu zwart of olijfkleurig vel heeft. en elke keer wordt de mythe doorprikt van de gevaarlijke stad waar mensen elkaar negeren. dat stemt me optimistisch.

en dan heb je suburbia waar het rustig en veilig is, de buren elkaar amper van gezicht kennen, waar zwart of olijfkleurig vel argwaan wekt en de rolluiken om 16u00 stipt naar beneden rollen, waar bewoners met koeiengrote letters protesteren tegen de autorijscholen in hun buurt. dat stemt me dan weer somber, want dat is de straat waar ik woon.

Written by koekiemoon

2 december 2009 at 15:42

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. zitten er ook wel eens kinderen in die buggy’s? ;-)

    treiner

    7 december 2009 at 07:30

  2. Dat is de reden waarom ik echt niet in een grootstad zou kunnen wonen. Geef mij mijn dorp maar, waar ik elke keer als ik buitenkom iemand tegenkom die ik ken.

    Tess

    8 december 2009 at 10:56


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

