koekiemoon

life as i live it

nostalgie

with 2 comments

mijn muziekhart huppelt van vreugde want ik heb gisteren een ticket gekocht voor de buzzcocks! ze spelen ten dans in het depot in leuven ter ere van kulturama.  ik besefte wel rijkelijk laat dat 14 februari ook valentijn is en dat ik op onze ‘zeven-jaar-samen’-datum in de ab zat voor het concert van calexico, maar we vieren elke dag de liefde, nietwaar? back on topic:

legendarische punkband. the clash en sex pistols waren misschien
beroemder, de buzzcocks hadden wel de beste nummers (flyer kulturama)

als ik aan de buzzcocks denk, denk ik aan het prille begin van de jaren ’90, de tien keer eerder kf0000688_b73_lrg_04gekopieerde tape (en de daarbij horende ruis), maar vooral aan de magische combinatie van punk en melodie: een openbaring. ondertussen bestaan deze heren bijna 35 (!) jaar en blijven ze touren. ze doen dat gewoon goed en niet om hun pensioen veilig te stellen of schuldenput te dempen. het is de eerste keer dat ik hen live zal zien en het is ondertussen duidelijk dat ik er naar uit kijk.

p.s. not exactly my cup of tea maar ze hebben dit jaar een eigen lijn voor kickers mogen ontwerpen …

Written by koekiemoon

22 december 2008 bij 22:36

Geplaatst in muzzzziek

Tagged with , , ,

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Aaah, Buzzcocks, gewoonweg heerlijk!

    lebbercherrie

    24 december 2008 at 09:58

  2. […] voor de muziekminnende mens. zaterdagavond was het weer van dattum met de passage van de buzzcocks. ik keek er al een tijdje naar uit en ben niet bedrogen uitgekomen. dat de heren er ondertussen uitzien als actuarissen op de drempel […]


Geef een reactie

