koekiemoon

life as i live it

triomferen in de wetstraat

with one comment

perfect fietsweer vandaag: niet te koud, droog en quasi windstil. ideaal dus om het woon-werktraject met de fiets te doen: 30km, iets meer dan een uur onderweg. het kost me amper meer tijd dan het traject met fiets-trein-tram-metro. het grote verschil is dat ik al aan sport heb gedaan als ik op het werk aankom en er na de douche meteen in kan vliegen want klaarwakker.

mijn traject is erg fietsvriendelijk: door pas-ontwakende dorpskernen, door het park van tervuren, langs de tervurenlaan, door het jubelpark en de wetstraat. eigenlijk zit ik maar een paar km in de verkeersdrukte en met de fiets ben je daar veruit de snelste. is het de crisis, sijpelt het milieubewustzijn langzaam door of is het gewoon de meest efficiënte manier om zich te verplaatsen in de (groot)stedelijke context? hoewel nog steeds een kleine minderheid, neemt het aantal fietspendelaars zienderogen toe. twijfelaars kunnen misschien door gefietst over de streep getrokken worden.  en telkens als ze het brusselse verkeersinfarct voorbij zoeven zullen ze een beetje triomferen.

Written by koekiemoon

23 december 2008 bij 10:32

Geplaatst in bike

Tagged with , , , , ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat ik mij altijd af vraag is: je douchen en klaarmaken op je werk komt toch niets in de buurt van je smorgens thuis klaarmaken?

    Wouter

    25 december 2008 at 15:28


Geef een reactie

