koekiemoon

life as i live it

camembert

with 2 comments

soms heb ik het gevoel dat mijn hoofd vol zit. met overbodige informatie. ik camembertherinner me perfect dat ik op mijn vierde in een duimspijker getrapt heb. of hoe oud ik was toen ik mijn eerste horloge kreeg. of welke kleren ik aan had bij de diploma-uitreiking in het middelbaar. mijn muzikaal geheugen is ook goed en gelukkig onthou ik de belangrijke dingen voor het werk ook. wat ik niet onthoud is de clou van een film of  een boek. een jaar geleden heb ik delen 1 & 2 van the godfather bekeken. ik heb nu zin om deel 3 te bekijken,  maar wegens een gat in mijn geheugen moet ik volledig herbeginnen. zelfs bij de derde herhaling van mission impossible of de tweede lezing van een detective kan ik me niet herinneren hoe het verhaal loopt. jammer genoeg geldt dat niet voor de heruitzendingen van friends. het grote voordeel van mijn vergeetachtigheid is dat ik gewoon de hele reeks van wallander opnieuw kan lezen zonder op voorhand te weten wie de moordenaar is. of om het met de gevleugelde woorden van mijn thesispromotor te zeggen: mijn geheugen lekt als een camembert op een chauffage.

Written by koekiemoon

2 januari 2009 bij 21:11

Geplaatst in lifelog

Tagged with , , ,

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ben niet zo’n camembertliefhebber (oké, ik heb nog nooit echt pogingen gedaan om er eentje te worden), maar met mijn geheugen is het net hetzelfde. Daarom dat ik er niet mee in zit films en tv-series op dvd te kopen, ik vergeet toch altijd hoe die dingen eindigen. Er is dus altijd garantie op kijkplezier.
    Jammer dat ik op examens ook teveel van die lekkende camembertmomenten heb …

    priegelaar

    2 januari 2009 at 23:14

  2. Inderdaad, als we ons in de familie een of andere anekdote willen herinneren , is koekiemoon altijd een betrouwbare bron.Die uitspraak over de camembert is echt nieuw voor mij..hm, hm…

    myriam

    4 januari 2009 at 13:18


Geef een reactie

