koekiemoon

life as i live it

gekeeld varkentje

with one comment

onze dochter is een fantastisch kind. zolang ze maar niet naar de dokter moet. en het wordt elke keer een graadje erger. een doktersbezoek met ukkiemoon schrikt me ondertussen meer af dan de beklimming van de mount everest.  gelukkig blijft het aantal bezoeken beperkt dankzij haar goede gezondheid.

het klassieke scenario loopt als volgt:

  • ze ziet het huis van de dokter en zet haar keel hard open. vanuit mijn ooghoeken zie ik gordijnen bewegen waarachter nieuwsgierige blikken mij volgen.
  • de dokter opent de deur en zegt zelfverzekerd: “het is niet erg meneer, dat gebeurt wel meer”.
  • vervolgens kleden we uk uit. tegen de tijd dat ze in haar onderbroek zit is ze vuurrood aangelopen en kokhalst ze uit pure colère. dan moet het onderzoek nog beginnen.
  • terwijl de dokter naar haar longen luistert, ontvangt die een uppercut en om erger te voorkomen moeten we haar met twee of drie (afhankelijk van het aantal chinese vrijwilligers dat ik kan mobiliseren) in bedwang houden om naar haar oren te laten kijken.
  • als de dokter neerploft in haar stoel en de rekening schrijft, geeft die schoorvoetend toe dat het wel “een hevige” is.
  • als we het kabinet verlaten zit het volgende patiëntje met knikkende knieën te wachten.
  • op weg naar huis verneem ik dat uk het heel leuk vond bij de dokter.

peuterpsychologie; ik heb het gevoel dat ik een groentje blijf.

Written by koekiemoon

29 januari 2009 bij 17:24

Geplaatst in lifelog

Tagged with ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. haha 😀

    Ukkie. (l)

    lilith

    3 februari 2009 at 10:35


Geef een reactie

