koekiemoon

life as i live it

nog eens een dilemma

with 4 comments

morgen is het weer zaterdag. het moment bij uitstek om naar de krantenboer te lopen en de weekendkrant aan te schaffen. weekendkrant is niet echt het woord want vaak lees ik op maandag en dinsdag nog verder want die dingen zijn omdat in omvang gegroeid. een dilemma dat zich de laatste jaren regelmatig opwerpt en maar niet opgelost raakt ten huize moonies: de morgen of de standaard? uit een korte rondvraag in de omgeving is het niet alleen bij ons een dilemma.

momenteel vind ik de weekendkrant van de morgen beter: interessantere reportages enzo (de stukken van douglas de coninck kunnen me daarentegen zelden bekoren). tijdens de week is het online zowel de morgen als de standaard, al is de eerste reflex de standaard omdat ik de nieuwsgaring beter (objectiever?) vindt. voor de opiniestukken kies ik dan weer steevast de morgen.

geraakt u er ook niet uit?

Written by koekiemoon

10 april 2009 bij 22:57

Geplaatst in journalistiek

Tagged with , , ,

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kranten zijn gewoon rare dingen.

    Rutger

    10 april 2009 at 22:58

  2. ik koop al lang geen papieren krant meer. Ik word er wat turrelut van. Ik vind de tijd niet om ze te lezen, ik stoor me aan de berg papier en ik lees alles ook wel netjes op het internet, zonder dat ik met mijn handen omhoog meot zitten of ruimte moet maken op de tafel… en op het internet ga ik voor de standaard. Maar daar is natuurlijk geen sprake van een weekendeditie.

    ysabje

    10 april 2009 at 23:57

  3. Allebei. Dan kan je een hele week lang lezen.

    Pietel

    11 april 2009 at 10:08

  4. Afwisselen is wat ik doe om uit dit dilemma te geraken. En om jou jaloers te maken: aanstaande zondag koop ik de weekendeditie van de NYTimes in NY en dan is er van dilemma geen sprake 😉

    Autumn Leaf

    20 april 2009 at 21:46


Geef een reactie

