koekiemoon

life as i live it

fotobarrière

with 3 comments

olympus-mju-ii1als ik mijn blog bekijk is er één groot hiaat: foto’s. ik heb mijn toestel nooit bij en als ik er aan denk zijn de resultaten toch nooit helemaal wat ik verhoopte. photoshoppen was ooit een verre ambitie, maar het staat nu zelfs niet op mijn pc. nochtans ben ik in een relatief ver verleden beginnen experimenteren met een reflexcamera, dia’s, dook tijdens de introcursus van het stuk even in de doka, begon ook wat te investeren in materiaal (iemand een diaprojector in goede staat nodig?), maar ik bleef een beetje op mijn honger zitten. gebrek aan talent en tijd laten we maar zeggen. het toestel waar ik het meest mee gewerkt heb en ook de mooiste resultaten mee kreeg moet de analoge olympus mju II (35mm)  zijn (de foto’s van onze digitale mju kunnen trouwens in de verste verten niet tippen aan die van de analoge). naast mijn gebrek aan talent en tijd was er ook schroom. om foto’s te trekken moet je toch een zeker je-m’en-foutisme hebben en dat ontbrak en ontbreekt me. en de keer dat ik me als fotograaf heb opgeworpen, is het dan ook nog eens faliekant afgelopen. u kan zich wel iets inbeelden bij volgende trefwoorden: trouwfeest – toestel dat ik niet 100% kende – autofocus van de lens ‘off’.

sinds ik drie jaar geleden een digitale mju kocht voor sunny heeft zij de fakkel van het fotografisch archief over genomen. mijn flickr-pagina wordt dan ook maar heel sporadisch aangevuld, mijn blog opgefleurd met gepikte kiekjes. voor mooie plaatjes moet u dus maar naar andere blogs gaan. pietel, dipfico en ysabje om er maar een paar te noemen. op hun werk ben ik stiekem jaloers.

Written by koekiemoon

30 april 2009 bij 14:22

Geplaatst in miscellaneous

Tagged with

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik heb nog een leuke Rico GR Digital liggen die altijd eens mag uitlenen. Misschien dat het wel wat wordt.

    Pieter

    1 mei 2009 at 09:57

  2. Ik ben gevleid met dergelijke ‘groten’ in een lijstje te staan! als je zo jaloers bent, maak dan toch gewoon een paar kiekjes af en toe!

    ysabje

    1 mei 2009 at 12:38

  3. Merci voor het compliment, dat doet altijd deugd.
    En je mag altijd mijn G10 komen lenen.
    BTW fotoshoppen doe ik ook niet, dat is zonde van het oorspronkelijke beeld.

    dipfico

    26 mei 2009 at 18:32


Geef een reactie

