koekiemoon

life as i live it

hypothese

with 2 comments

de verkiezingsuitslag ligt vast. en die valt tegen. als rood (vlaams) – groene (europees) kiezer zelfs dik. aangezien er 25% van de kiezers onbeslist naar het stemhokje trok, vraag ik me af in welke mate het weer een impact had op het stemgedrag. het was nogal miezerig deze voormiddag. hoe miezeriger het weer, hoe grimmiger de stem. is dat al ooit onderzocht? bij subtropische temperaturen was sp.a misschien de tweede partij of had groen de 10% gehaald? bij stormweer was het verlies van het vlaams belang misschien minder groot geweest? misschien is de impact van het weer op het kiesgedrag wel belangrijker dan de politieke prestaties. ik vroeg het me maar af.

het enige licht in de duisternis: de coalitie n-va – ldd – vlaams belang heeft geen mathematische meerderheid. die emigratie is dus niet accuut.

Written by koekiemoon

7 juni 2009 bij 21:35

Geplaatst in politiek

Tagged with

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. milledju toch. en ik was al aan het kijken naar huisjes in het Hoge Noorden.

    sunnymoon

    8 juni 2009 at 08:42

  2. Ik heb wel ooit van een buitenlandse studie gehoord dat bij slecht weer de zittende meerderheid werd afgestraft en bij goed weer de oppositie minder goed scoorde.

    Jeroen Vanden Berghe

    11 juni 2009 at 13:21


Geef een reactie

