koekiemoon

life as i live it

op de wei

leave a comment »

van werchter. ik was er gisteren voor het eerst sinds erg lang. mijn geheel subjectieve ervaringen:

  • de huidskleur van de festivalganger varieerde van melkfleswit tot dieprood-verbrand. ik zag vooral dieprood-verbrand.
  • het leek wel één grote tattoo-show: op het podium én op de wei.
  • het publiek was opvallend belegen: ofwel geraakten de tieners niet meer uit hun tent na drie dagen zonnebrand ofwel was het programma op zondag niet echt hun cup-of-tea.
  • prima organisatie, echt wel.

ik beperkte me tot het hoofdpodium omdat het programma me het meest aansprak én omdat de marquee zo overvol zat dat ik er nooit ben binnen geraakt.

  • het feestje begon met mastodon. vet gewoon. de nieuwe nummers haalden het tempo wel uit de set, maar die gasten staan er gewoon. goed begin.
  • seasick steve bracht veel meer power dan ik verwachtte. of wat voor een verschil een drummer kan maken. sympathieke mens trouwens en entertainende set.
  • the mars volta op een hoofdpodium van werchter is een beetje vreemd. de publieke belangstelling was eerder beperkt, tot ergernis van de band zelf, maar wat wil je? in elk geval deden ze het niet slecht. voordeel van een set op werchter is dat ze beperkt is in de tijd, waardoor het ellenlang experimenteren achterwege bleef. in de ab was het al anders.
  • de black eyed peas heb ik leren kennen dankzij mijn lief en ik ben haar daar dankbaar voor. het concert van gisteren daarentegen ga ik snel vergeten: zwakke nummers, weinig overtuiging, dwaze act (als speakers vermomde dansers?!), een totaal misplaatste dj-set om de tijd te vullen, … bep is duidelijk over zijn hoogtepunt en ik bleef een beetje teleurgesteld achter.
  • kaiser chiefs hebben een patent op meezingers en het publiek laat het zich welgevallen. ik ben niet helemaal mee.
  • nine inch nails zijn tot mijn grote schande een blinde vlek in mijn muziekencyclopedie. frontman trent reznor is op zijn minst imposant, nin muzikaal super agressief en blijkbaar was het de laatste keer dat ze in belgië te zien waren.
  • rockstars mogen duidelijk wat later beginnen, maar metallica maakt het meteen goed met een reeks nummers uit de oude doos. ongelofelijk trouwens hoe die al twintig jaar overeind blijven. de nummers van hun laatste worp zijn in elk geval minder memorabel. ik ben in elk geval content dat ik ze nog eens gezien heb.

balans: ik heb me geamuseerd, maar zag net iets te weinig hoogtepunten. de volgende keer toch maar kiezen voor milk inc?

Written by koekiemoon

6 juli 2009 bij 08:03

Geef een reactie

