koekiemoon

life as i live it

alea iacta est

with 2 comments

de nieuwe vlaamse regering zat er aan te komen. perfect getimed zo op 11 juli.

  • cd&v is de grootste partij, levert het grootste aantal ministers en die ministers kunnen dan nog eens het grootste politiek gewicht in de schaal gooien. leefmilieu, landbouw en mobiliteit bij cd&v? ik vrees dat het eerste ondergeschikt zal worden aan de rest. balen.
  • sp.a heeft zijn meest ervaren pion overboord gegooid wegens te eigenwijs. pascal smet op onderwijs, ik hou mijn hart vast. in elk geval moet hij binnen de lijntjes van het regeerakkoord kleuren. het gedeelte over onderwijs draagt een overduidelijke vandenbroucke-signatuur. nog een geluk dat ingrid lieten erbij is gekomen. ik heb wel vertrouwen in die madame. waarom? geen idee. freya mag het nog eens proberen. hopelijk komt ze meer in het nieuws door haar beleid dan door haar privé-leven.
  • n-va heeft deze keer de superminister binnen gehaald. de zwaarste departementen voor een neofiet in de politiek? een risico.
  • de middenstand regeert het land. twee voormalige ceo’s van vlaanderen’s werkgeversorganisatie bezetten sleutelposities in de nieuwe regering: peeters (unizo) en muyters (voka). ondernemers hoeven duidelijk niet meer op de liberalen te stemmen om hun stem te laten horen.
  • mensen buiten de politiek worden in de regering gedropt. goed idee om de bloedarmoede tegen te gaan.

we zullen zien wat er van komt, maar ik heb er niet meteen een goed oog op.  u wel?

Written by koekiemoon

11 juli 2009 bij 21:17

Geplaatst in politiek

Tagged with ,

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tegen bloedarmoede wel, maar ik zie niet goed met welke kopstukken de SP.A volgende keer naar een verkiezing wilt trekken… geen federale ministers en twee neofieten zonder basis. Het is idd. een gok.

    Maar Caroline Genez is nu wel de baas.

    Sponzen Ridder

    12 juli 2009 at 16:28

  2. laat maar komen, ik ben gewoon curieus en het over het algemeen kan het me niet zo heel veel schelen… of mag dat niet gezegd worden?

    ysabje

    13 juli 2009 at 22:48


Geef een reactie

