koekiemoon

life as i live it

pax media

with 2 comments

iedereen heeft zo zijn eigen redenen om een blog te starten. die van mij zijn tot op heden niet echt duidelijk, maar soit, ik doe er geen vlieg kwaad mee. andere bloggers hebben daarentegen tot enig doel andermans werk in een slecht daglicht te stellen. neem nu bijvoorbeeld de minister van media: gif spuwen en roddelen blijken de enige motivatie voor zijn blog. de aard van de posts en de gebruikte informatie tonen aan dat het iemand is met een heldere kijk achter de schermen van de vlaamse media. de opgekropte frustratie druipt er van af en er moeten blijkbaar wat rekeningen vereffend worden.

beste minister van media: roddelen over collega’s-concurrenten is allemaal goed en wel, maar doe het dan niet anoniem. dat is laf. neem een voorbeeld aan mensbrugghe: die heeft ook een aantal rekeningen te vereffenen, maar doet dat tenminste openlijk. als u dan toch anoniem wil blijven, maak uw posts dan op zijn minst grappig. neem bijvoorbeeld de gebroeders plasky als lichtend voorbeeld. en tot slot is het nogal doorzichtig welke grote persgroep totnogtoe gespaard blijft in uw posts. het zou u sieren moest u ook eens wat interne keuken prijsgeven.

Written by koekiemoon

30 augustus 2009 bij 21:49

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Met dat verschil dat Mensbrugghe pas is beginnen schrijven toen hij al geen job meer had, en dat deze anoniemerd waarschijnlijk nog werk heeft (en er niet van moet dromen om ooit nog in de media aan de slag te gaan als zou uitlekken wie hij/zij is).

    En dat lijkt me een goeie reden om je identiteit niet prijs te geven – al heeft Bartel hem wel al kunnen lokaliseren in Vilvoorde (http://journalinks.wordpress.com/2009/09/03/klust-de-mediaminister-bij-vlaamse-media-maatschappij/).

    Al is op zo’n bitsige manier anoniem ranten over concullega’s een beetje flauw, daar heb je een punt.

    Andhi

    4 september 2009 at 14:20

  2. Beste Andhi,

    Ik ben beginnen te schrijven op mijn blog op 14 mei 2009. Dat is twee dagen vóór mijn ontslag. Mijn eerste post vind je hier: http://mensbrugghe.wordpress.com/2009/05/14/probleem/.

    De eerste twee zinnen die ik geschreven heb, waren natuurlijk niet goed voor mijn werkzekerheid: “Ik zit met een probleem. Dat probleem heet de hoofdredactie van de krant De Morgen, mijn werkgever.” Ik wist toen nog niet dat ik ontslagen zou worden en ik weet nu niet of die post er iets toe bijgedragen heeft, maar in het licht van de geschiedenis hoop ik alvast van wel.

    Mensbrugghe

    4 september 2009 at 14:32


Geef een reactie

