koekiemoon

life as i live it

bosmens

with 2 comments

ik kon niet tegen zandkorrels tussen mijn tenen of in mijn onderbroek, laat staan allebei tegelijk. omdat ik graag in de natuur vertoef, kwam ik dan ook vaker terecht in het bos dan aan zee. zeker met de fiets is het daar aangenamer toeven. liever een col hors catégorie dan tegen de wind beuken in de polders. liever het geritsel van de bladeren dan striemend zand in mijn gezicht. maar er is langzaamaan een kentering gekomen. zij heeft het wel voor de zee en in een verliefde bui ging ik wel eens mee. om bij haar te zijn, de zee nam ik er gewoon bij. maar toen ontdekten we samen andere kusten dan de vlaamsche: de zeeuwse, portugese, franse, deense en zweedse. daar waar stranden nog stranden zijn en duinen nog duinen. waar je elkaar niet voor de voet loopt en niet in de schaduw vertoeft van torenhoge flats. waar je overweldigd wordt door de machtige krachten van het water. en zo komt het dat we in de herfstvakantie een weekje weg waren. aan zee. uit vrije wil. net over de grens, waar volgens de lokale gebruiken alles ‘gezellig’ is, maar de kust vooral een stuk mooier. zalig niets doen. meer moet dat niet zijn. en ze zien ons daar nog terug. en dat zand tussen mijn tenen, dat pak ik er met de glimlach bij. dat in mijn onderbroek schuurt nog altijd even hard.

Written by koekiemoon

18 november 2009 bij 00:43

Geplaatst in miscellaneous

Tagged with ,

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lang leve het bos!

    Pieter

    18 november 2009 at 13:32

  2. Manlief en ik waren eerder ‘bosmensen’ (Ardennenmensen), maar Dochterlief houdt meer van zee. En toegegeven, die Zeeuwse kust dat heeft wel wat. Dus wij schudden nu ook vaker na een vakantie het zand van tussen onze kleren uit. Ook mooi is het strand van Cadzand, ideaal om met bezoekje aan Leiden te combineren.

    Autumn Leaf

    25 november 2009 at 11:57


Geef een reactie

