koekiemoon

life as i live it

10 jaar later

with one comment

ik besefte onlangs dat ik tien jaar met beide voeten in het ‘echte’ leven sta. op 15 november 1999 begon mijn eerste werkdag en ondertussen zit ik aan mijn vijfde job en zevende contract. en eigenlijk had ik niet beter kunnen wensen. de overgang tussen jobs ging steeds vlotjes, ik stond altijd op goede voet met de collega’s en als ik van job veranderde was het altijd een verbetering, vooral inhoudelijk dan want financieel is er niet veel progressiemarge in mijn ‘sector’.

in retrospect hangt die loopbaan aan elkaar van de toevalligheden, gelukkige toevalligheden. zo is er die keer dat ik een job kon versieren via een oud-studiegenote die ik twee weken voordien een gouden tip had gegeven voor een carrièrewissel. of die keer dat ik op café een andere oud-studiegenote tegenkwam en me vroeg of ik niemand kende om een vacature in te vullen bij haar baas. een maand later begon ik er zelf. of die keer toen ik op gesprek moest gaan om 13u, maar dat onze eerste dochter geboren werd om 12u40. ik mocht een dag later gaan en kijk, ondanks mijn slaaptekort op het gesprek, werk ik er nog altijd.

en is uw carrière ook een aaneenrijging van toevalligheden of werd het allemaal wat meer gepland?

Written by koekiemoon

15 december 2009 bij 11:56

Geplaatst in miscellaneous

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik heb al veel jobs gehad, maar ik blijf altijd wat hangen op hetzelfde niveau. kan da geen carrièrre noemen in feite…

    ysabje

    17 december 2009 at 00:20


Geef een reactie

